Is stress en burnout de schuld
van de werkgever of de werknemer?
Prima preventie voorkomt vastlopen!
Wie is verantwoordelijk voor het ontstaan en herstel van deze klachten?
Wie voelt zich verantwoordelijk voor het voorkomen van deze klachten?
- Vraag jij je ook wel eens af hoe het nu komt dat de ene werknemer alles aan kan en ook onder druk goed blijft presteren, terwijl de andere werknemer al bij een beetje verhoogde werkdruk of spanning omvalt?
- Aan wie ligt dat eigenlijk? Het bedrijf, de werkgever, de werknemer?
- Kan je dat meten?
- Kan je dit voorkomen?
Met onze, bewezen effectieve, methode Repairing Balance kunnen wij het risico op het ontstaan van deze klachten meten en voorkomen. Hoe doen we dat dan?
Testing Balance
Door inzicht conflicten en ziekteverzuim voorkomen, de juiste man/vrouw op de juiste plek
Voor wie
- Leidinggevenden om inzicht te krijgen in mogelijke uitval van medewerkers
- HR-professionals om in te zetten als tool bij reorganisatie en sollicitatie
- Medewerkers om inzicht te krijgen in hun eigen functioneren
Het programma Testing Balance maakt gebruik van een meetinstrument dat mentale gezondheid in kaart brengt. De eventueel hiermee samenhangende lichamelijke klachten worden in het beeld meegenomen. U krijgt zicht op mogelijk psychisch verzuim. De test kan worden ingezet
- voor medewerkers die zowel in werk als privé extra worden belast.
- om te bepalen of medewerkers die nu geen klachten hebben en goed functioneren een eventueel zwaardere functie aankunnen.
- om op praktische wijze het functioneren te toetsen
- wanneer er behoefte is aan coaching en nog beoordeeld moet worden welke vorm van coaching gewenst is.
De verwachting is dat de komende jaren preventie een steeds grotere rol gaat spelen. De medewerkers zijn het kapitaal van de organisaties. Het is belangrijk dat medewerkers de veranderingen en de werkdruk het hoofd kunnen bieden en er niet in vastlopen. Voorwaarde is dat men emotioneel in balans is. Wanneer dit niet het geval is, kan een persoonlijke begeleiding naar aanleiding van de test hierbij uitkomst bieden.
Zo werkt het
Aan de hand van verschillende vragen wordt de medewerker getest op innerlijke balans, lichamelijke klachten, weerstanden, ontwikkeling van gevoelens en emotionele stabiliteit. Hoe hoger de medewerker hierop scoort, hoe hoger de kans op verzuim of weerstand bij veranderingen en een verhoogd risico op langduriger uitval.
De route
- Eerste contact met de organisatie
- Presentatie
- Informatie over Testing Balance
- Inventariseren deelnemers Testing Balance
- Afname van de test
- Nabespreken van de test met de deelnemer
- Vaststellen van de risico’s
- Begeleiding vanuit Balance Management Nederland
- Eventueel doorverwijzing naar andere vorm van hulp
Resultaten
Door tijdige inzichten in de mentale gezondheid van de medewerkers en begeleiding op maat, komt de juiste man/vrouw op de juiste plek. Men weet waar verbetering mogelijk is en voorkomt conflicten en ziekteverzuim. U heeft tevreden medewerkers in een beter draaiende organisatie.